Okul Öncesi Eğitimi ABD

Okul Öncesi Eğitimi ABD

Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümüne bağlı Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı lisans programı 2007 yılında kurulmuştur. Anabilim dalının İkinci Öğretim programı 2011 yılında faal olarak öğretime başlamıştır.
Amaç
Okul öncesi eğitimi, 0-8 yaş arası çocukların eğitimini kapsayan ve materyal açısından zengin öğrenme ortamlarında, aktif oyun tabanlı bir pedagoji geleneği üzerine kurulmuş bir eğitim alanıdır. Bu bağlamda programın temel amacı, 0-8 yaş arası çocukların gelişimini ve öğrenmesini zengin öğrenme ortamları oluşturarak, eğlenceli ve eğitici bir eğitim vererek destekleyebilen, okul öncesi eğitim uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkılar sağlayabilen, alanında liderlik yapabilen, yansıtıcı ve eleştirel düşünce yapısına sahip, kaliteli öğretmenler yetiştirmektir.
Misyon
Bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli öğretmenler yetiştirmenin yanı sıra, okul öncesi alanlarında bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, eğitim, öğretim ve öğretmen yetiştirmeyle ilgili sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm getiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen bir anabilim dalı olmak.
Vizyon
Okul öncesi eğitimin ülke düzeyinde tanıtılması, öneminin vurgulanması ve yaygınlaştırılması için öncü nitelikli çalışmalar yapmak, Türkiye'de okul öncesi eğitim alanında yapılan çalışmalara katkı sağlamak, erken çocukluk döneminin niteliğini arttırmak için çalışmalar yapmak, okul öncesi dönem çocuklarını başarılı bir şekilde ilköğretime hazırlanmasını sağlamak ve erken çocukluk eğitimi konusunda ailelerin ve toplumun bilinçlenmesine katkı sağlamaktır.
Öğrenim Süresi
Okul Öncesi Eğitimi programının eğitim süresi 4 yıl (8 yarı yıl) dır.
Eğitim Dili
Okul Öncesi Eğitimi programının eğitim Türkçe’dir.
Kontenjan
Kontenjan her yıl değişmekle birlikte programa ortalama 80 öğrenci alımı yapılmaktadır. Programa kayıt için Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı Eşit Ağırlık türünden yeterli puanı almak gerekmektedir.
Mezuniyet Koşulları
Programdan mezun olabilmek için dört yıllık lisans programı içerisinde 147 kredi ve 240 AKTS değerinde ders almış olmak gerekmektedir.
Mezunların İstihdamı
Bu program mezunları, KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Okulöncesi Öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda sorumlu müdürlük ve öğretmenliğin yanı sıra, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik özel eğitim kurumlarında da öğretmen olarak görev yapabilirler.
Çalışma Yöntemleri
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nın eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Dersler teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan (toplam 240 AKTS karşılığı) mezunlar “Okul Öncesi Öğretmenliği alanında Lisans derecesi” alırlar.
Program Yeterlikleri
  • Türk Milli Eğitim sistemini, eğitim bilimleri alanını ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanır; bu bilgi ve deneyimleri erken çocukluk eğitimi ile ilgili her türlü süreçte kullanır.
  • Milli kültür ve değerleri bilir, benimser. Farklı kültürleri tanır, farklılıklara saygı duyar; bu konularda topluma ve çocuklara model olur.
  • Okul öncesi eğitim süreçlerinde gelişim alanlarını desteklemek için eğitim sürecini planlar; buna uygun ortam ve materyal tasarlar. Somut yaşantıya yönelik çağdaş öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, kazanım ve göstergelerini analiz eder.
  • Erken çocukluk döneminde çocukları tanır, gelişimlerini izler, uygun ölçme değerlendirme yöntemlerini uygular.
  • Okul öncesi eğitimin sosyal ve küresel konjonktürel yansımalarının bilincindedir; çağın sorunlarına girişimci, yenilikçi ve inovatif bakış açıları geliştirir
  • Erken çocukluk eğitiminde medya ve bilgi iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır
  • Okul öncesi eğitimde kişisel ve mesleki gelişim için bilgi erişim yöntem ve tekniklerini bilir, ulusal ve uluslararası elektronik veri tabanlarını ve diğer enformasyon referanslarını kullanır.
  • Toplumsal, bilimsel, profesyonel etik değerlere ve sorumluluk bilincine sahiptir; mesleki, etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili problemlerin araştırılması, saptanması ve çözümünde rol alır
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili süreçlerde karşılaşılan ihtiyaç ve problemleri fark ederek eleştirel, yenilikçi ve gerçekçi bakış açıları geliştirir, çözümler üretir ve uygular.
  • Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır; genel eğitim ve okul öncesi eğitimle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini devamlı geliştirir.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili süreçlerin bileşen ve paydaşlarını araştırır, tanır ve onlarla etkileşime girer; meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
  • Etkili iletişim kurmada Türkçeyi kurallarına uygun ve aktif olarak kullanır ayrıca Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Özel gereksinimli çocuklar için bireyselleştirilmiş ve farklılaştırılmış öğretim planı hazırlar ve uygular.